Tuesday, June 7, 2011

sifat suka menangguh kerja

assalamualaikum..
semoga semua sihat sejahtera,,
anda sentiasa dalam doaku..ecehh

bismillah..
tgk tajuk dah tahu kan, apa yang aku nak bincang, kali ni
cuti2 ni, cikgu tak bagi homework langsung belambak sangat kerja rumah, yang cikgu sediakan untuk sekalian umat SMK Bukit Jalil, dan salah seorang insan terpilih tu,,monyet kat zoo aku lah,
bukan nak merengek merungut,Tau lah cuti setahun lama, jangan lah banyak sangat, homework nya, ingat aku cuti2 ni, boleh goyang kaki aje ker?? aku seorang yang busy tau, meh aku list down apa yang aku terpaksa kene buat cuti2 ni

1:  pergi sekolah, menjalankan tugas sebagai seorang pegawai bergaji besar pengawas pusat sumber yg berdedikasi
2: jaga adik yang berumur 60 enam tahun,*x de lah susah pon,he is a good boy.. alhamdulillah
3: berfacebook.. ini perkara yang wajib dilakukan dan haram  ditinggalkan.. kalau tidak di ON satu hari , bakal merana dunia akhirat*sepatutnya tak perlu ade pon akaun FB ni, menyusahkan saja,*tapi berguna lah pulak, untuk contact kawan2 lama.
4: menjelajah blog lain, *sebenarnya tak ade lah tengok sangat pon, blog2 lain tu,bkk saja, pastu biar gitu je
5: kemas2 rumah
6: mesej2..

tengok, sebenar nye banyak lagi yang aku kene buat, malas nak list, nanti full pulak entry ni
sejak hari pertama cuti sekolah, aku berazam untuk menyiapkan segala kerja2 yang diberi oleh cikgu2 kesayangan ku ,
sehari demi sehari, detik demi detik berlalu, begitu sahaja, tanpa aku sedari,minggu kedua sudahpun menjelma diri,dan aku hanya menyiapkan tidak sampai 20% daripada keseluruhan tugasan yang sedikit banyak itu.
oh menyesal nya, tangguh kan kerja2 tu semua.. aku, dari tingkatan tujuh satu lagi aku nak berubah untuk siapkan kerja tepat pada masa yang ditetapkan.. tapi... azam tinggal azam,. tak pernah pon aku tunai kan janji pada diri sendiri.. nasib kau lah labu shahinaaz...
wasalam.. sampai sini saja lah ngomelan aku yang dah tak siap homework,

4 comments:

Unknown said...

waaa..rajin nih cuti2 kemas rumah..bagus2 :D

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

haha kemas lah sangat,, cite je kat sini, buat nye tdak..huhu ..*alamak terbcor rahsia dah..hahha