Friday, April 11, 2014

lenovo!!

Assalamualaikum.
Hari ni nak cerita kisah aku beli phone lenovo
 Ada typo tu buat2 paham je eh bagi yang tak faham..

aku ni suka mengkaji benda pelik2. lepas tu tak suka guna benda yg trendy sangat. contohnya handphone. masa nak tukar dari C3 ke fon yg boleh berwhatsapp (actually Nokia C3-00 pon boleh download whatsapp) aku kaji habis2 fon apa nak guna,selain Samsung. sebab Samsung seems too command among teenagers. buat review sikit2,mmg cari brand yg x meletop n harga bleh tahan. so terjumpa lenovo. masa tu try search hp la,sharp la, semua brand fridge,tv and lappy aku search,mana tahu ada yg dh keluarkan hand phone kan,boleh lah jd antara yg terawal mencuba kan? mereka buat bisnes tugas pengguna untuk menggunakan hehe. sampai lah teringat yg lappy aq brand lenovo,lepas tu search 'hand phone lenovo' keluar mcm2 model. dah tetapkan hati nk beli.then pegi pertama complex dengan encik buah hati,cari2 lg,kelam kabut kene balik ada emergency call from mama,so grab model A766, 1 reason sebab dia petak,mostly Samsung bujur,so x nmpk sama. 2nd,quad qore 3rd.murah dari pilihan pertama,a716. dengan bayaran RM420 aq bawak balik lenovo. esoknya tunjuk mama..mama pun suka. ayai mmg lama dah kumpul duit nak beli samsung grand,tp last2 disebab kan 'cinta' dia pon beli brand sama.hehe tp best lagi dari aq punya.P780.beberapa bulan kemudian,mma nak tukar fon,n x pandang lain dah,aq mmg suggest lenovo je lah. tgk punya tgk,mama pilih s820,tu pon sebab dihasut aku kikiki. sebab ayai sebelum buat pilihan bijak nak beli p780 tu,dia mmg tercari2 s820 tp sukar ditemui. mama pakai,mmg perfect lah,alhamdulillah. del kerana cinta juga,kelmarin abah juga nak pakai lenovo sebijik mcm mama katanya. then mama buy one for him as hadiah. Lama2 aku baru tahu yg lenovo mmg tgh naik sekaràng. secara x lañgsu aku pon pakai brg trendy,bukan je trendy,to gila2 trendy skrg kan..dah nasib badan.. Ayai kata dia nak beli untuk Abah dia k900 pulak. family lenovo Sgt kan?hehe


http://www.permintaanhatiq.blogspot.com

No comments: