Saturday, March 17, 2012

Saya Sepasang Kasut


Saya boleh berjalan jauh
Nama tuan saya Aqib
tuan saya sedang bermain bola sepak
dan saya digunakan untuk bersenam
hobi tuan saya ialah bermain bola sepak
saya boleh sepak bola setinggi 180
tuan saya pemain bola sepak malaysia
ayah tuan saya pekerja yang hebat
kakak tuan saya nama dia INAS penyanyi yang terkenal
saya busuk sangat
saya berwarna pelangi
saya berjenama walap
nama saya miliniempawa
kemampuan saya boleh sepak batu sejau 150
saya kena batu pun tidak rosak
ayah tuan saya pakai saya pun muat
saya meguna kuasa sola untuk mebekalkan kuasa
kuasa saya semakin bertambah jika matahari muncul
saya ada roda tiga
saya boleh menjadi gergaji untuk menebang pokok
saya boleh bertukar menjadi pistol bunyi.
saya mampu keluarkan hujan
saya mampu menjadi robot
kelemahan saya ialah air
tuan saya bela arnab arnab itu nakal tetapi tuan saya baik hati.

*Ini karangan adik aku darjah 1. kakak aku lukis gambar kasut. pastu suruh adik aku wat karangan
saje latih die menulis, alhamdulillah dah pandai la jugak, mengeja
tapi idea karangan die tu pelik..hehe

Aqib Shahrizan Bin Najmi

No comments: