Saturday, March 3, 2012

Kes Pinjam Handphone

Assalamualaikum..
hai readers!!
hari tu balik sklh ade bdak cine sklh aku kene cilok fon..
kesian aku tgk.
time ni kat bus stop, ramai2 tunggu rapid kl
tetibe ade sebijik van datang..cine gak driver die,
dorang cakap punye cakap,cine kat van tadi kluakan phone,
tunjuk kat bdak sklh aku ni,maybe nak tunjuk yg fon die tak de
batery lah kot,
x phm aku dorang sembang bhase cine.
then budak sklh aq ni hulur fon die,

org dlm van tu gune, tgh dok on the phone,
die sengih2,aq ingat sengih ngan orang kt fon,
tetibe line depan clear, laju je van ni pecut..vrooomm!!

mase ni tuhan jee tau perasaan bdak sklh td,aq pon tak tau
tapi aku dpt agak die surely terkilan,
tangan terkapai nak capai van,tp benda gerak,mane nak kejar,
tengok jee lah.

ksian aku tgk,sblm tu aq da ckp,"ni karang van ni bla cam tu jee,sia2"
sekali betul jadi,terkejut aku..
1st time in my life tgk kjdian cam ni..

moral of the story, jangan baik hati bagi orang pinjam fon,
kalau dah name sekolah,tak payah laa bawak fon,peraturan sklh pon
tak benarkan bwak fon kan..

sblm aku post, just to let u all know, dak cine ni un teragak2 jgk nak bagi
sebenarnye, tp da takdir die kan.. urmm

so berhati2 lah ye, jangan bersangka buruk,tapi berwaspada..
wasalam,harap perkongsian yg bermanfaat..

No comments: