Wednesday, July 27, 2011

101 post...

assalamualaikum..
nak mengadu sikit kat korang,
nak mengadu kat pakwe, x de
nak ngadu kat kawan, malu
nak ngadu kat mak, segan
nak ngadu kat cikgu, ah x boleh!!
selain blogger, Allah adalah tempat aku bermanja dan mengadu nasib.. *ecehh

1..2...3...start!!
sejak kebelakangan ni, aku sibuk sangat, sampai tak ade mase nak buat homework
aku tak tahu lah aku yang buat2 sibuk atau memang aku betul2 banyak kerja
bila aku dah sibuk itu ini, aku rasa macam x ade hasil, mesti akhirnya ada yang tak kena,
entah lah aku tak tau nak kasi contoh, tapi itu lah yg aku rasa sedang berlaku
kadang2 tu aku rasa macam ... nak buat ini, itu tak siap, nak buat itu, ini tak siap,
mungkin ke ini disebabkan aku ni melayan facebook? entah la, ade jugak aku bukak fb, tp rasenye aku sulamkan dengan bt keje, bukanlah tak buat langsung, and aku rasa dah set masa untuk ini dan itu
bila sampai sekolah, ada aje homework yang aku tak siap

bila fikir balik, mungkin kah ni sebab aku galas banyak sangat jawatan, tugasann, and terus je terima klu cg2/kwn2 mintak tlg? adakah sepatutnye aku pertimbangkannya dulu?
dah jadi cam ni, sebenarnya aku takut hilang kepercayaan yang Allah , cikgu , kawan, tak lupa. sedare2, ngan mak ayh aku.. mungkin mak ayah aku dah bagi aku kepercayaan untuk berjaya dalam peperiksaan, pastu biar lah aku blajar/tak, yang penting cemerlang, tapi kalau aku tak dapat? mesti dorg x caye aku lgi, mesti tahap kebebasan tu kurang skit..

klu cg2 yang bagi keje2/tugasan kat aku, dia percaya aku blh buat, tapi semua aku delay, semua aku tangguhh, mesti lain kali tak kasi kat aku dah kan?? aku bukan lah nak sangat buat keje tu, tapi atas dasar "kepercayaan" yg cg beri kat aku tu, aku rasa tanggungjawab, tp asal aku tak blh tak ikut schedule sepatutnye? tgh koreksi diri... sekarang pun tugas yg dah diberi kat aku, suke suki je diserahkan kat org lain tanpa notis awal..*mmg aku dh byk keje lain, tp apa salahnye kasi tau dulu?
takpe2 sabar...

insyaallah lepas ni aku nak focus study, SPM x sampai 2 thun pon lagi, aku tak boleh terus2 macam ni, sibuk kan diri ngan hal  sekolah,selain belajar yg sepatut nye x brape sibuk, and aku yang menyibuk2..
;( eh ..eh.. na nangis lak, eh jangan2!! eleks ar, akk ko ade tu, nanti cite sama die,, huhu..
TAK NAK HILANG KEPERCAYAAN ORANG...!

No comments: