Tuesday, December 28, 2010

kek batik

buat kek batik... first time buat sendiri...
huhu
bukan susah pon,, tgk je resepi kat internet.. 


kat dlm resepi mcm ni :


200 gram biskut marie
100 gram butter
250-300 milk chocolate
1/2 susu


coklat, butter dan susu letak dlm periuk..nyalakan api kecik dan gaul kan hingga sebati
dalam bekas lain..pecah2 kan or patah2 kan biskut marie..
kemudian benda yg dicairkan tadi masuk kat dlm bekas biskut marie,,
letak dalam peti ais


siap!!


senang tak??
tp aku buat lagi senang..
beli biskut,,chocolate ngan susu pon dah lebih kurang 12 ringgit,, ni nak beli butter lagi?? sayang duit aku..haha


aku cair kan chocolate dan susu sahaja kemudian masuk kan dalam biskut marie yg dipatah2..
senang tak??


rase nye pon,, ok..
sedap jugak..modal pon x banyak..


ini lah die hasil kerja masakan aku..
nampak x cantikkan..tu la aku letak dlm bekas
yg susah nak potong..



4 comments:

akares.blogspot.com said...

ckit la.....heheheh

nur zalfa afra said...

nah.. ade lagi ni.. x abis lagi

kimchisu said...

hohoho nyum2 ^^

nur zalfa afra said...

huhu.. teringin lak nk mkn, nk buat mls